NASZA FLOTA – STATKI ŻEGLUGI MAZURSKIEJ

Poznaj jednostki, które każdego dnia zabierają pasażerów w niezapomniane rejsy po mazurskich jeziorach.
Każdy z naszych statków ma swoją historię i charakter – a nad bezpieczeństwem i komfortem podróży czuwają doświadczeni kapitanowie wraz z załogą.

m/s BEŁDANY

  • Typ: SPJD (SJD-190)
  • Rok budowy: 1965, Tczewska Stocznia Rzeczna
  • Długość: 33,56 m | Szerokość: 6,10 m | Zanurzenie: 0,95 m
  • Silnik: wysokoprężny, 195 KM
  • Pojemność: 140 pasażerów
  • Kapitan: Zenon Gromysz

m/s DARGIN

  • Typ: SP 150
  • Rok budowy: 1961, Gdańska Stocznia Rzeczna
  • Długość: 29,00 m | Szerokość: 5,40 m | Zanurzenie: 0,75 m
  • Silnik: wysokoprężny, 177 KM
  • Pojemność: 140 pasażerów
  • Kapitan: Radosław Szymański

m/s ROŚ

  • Typ: SPJD (SJD-190)
  • Rok budowy: 1965, Gdańska Stocznia Rzeczna
  • Długość: 33,57 m | Szerokość: 6,08 m | Zanurzenie: 0,88 m
  • Silnik: wysokoprężny, 190 KM
  • Pojemność: 140 pasażerów
  • Kapitan: Waldemar Szymanek

m/s ŚNIARDWY

  • Typ: SPJD (SJD-190)
  • Rok budowy: 1964, Tczewska Stocznia Rzeczna
  • Długość: 34,05 m | Szerokość: 6,07 m | Zanurzenie: 0,94 m
  • Silnik: wysokoprężny, 230 KM
  • Pojemność: 140 pasażerów
  • Kapitan: Kamil Lachowicz

m/s DERKACZ

  • Typ: SP 45
  • Rok budowy: 1965, Warszawska Stocznia Rzeczna
  • Długość: 15,10 m | Szerokość: 3,20 m | Zanurzenie: 0,68 m
  • Silnik: wysokoprężny, 95 KM
  • Pojemność: 15 pasażerów

m/s TAŁTY

  • Typ: SPJD (SJD-190)
  • Rok budowy: 1965, Gdańska Stocznia Rzeczna
  • Długość: 33,60 m | Szerokość: 6,10 m | Zanurzenie: 1,10 m
  • Silnik: wysokoprężny, 230 KM
  • Pojemność: 140 pasażerów
  • Kapitan: Jan Magura

m/s WIGRY

  • Typ: SPJD (SJD-190) – pierwszy z serii
  • Rok budowy: 1964, Tczewska Stocznia Rzeczna
  • Długość: 33,56 m | Szerokość: 6,08 m | Zanurzenie: 1,01 m
  • Silnik: wysokoprężny, 190 KM
  • Pojemność: 140 pasażerów
  • Kapitan: Zenon Sobczak

m/s KISAJNO

  • Typ: PP 60 – (pierwotnie zestaw: pchacz + barka pasażerska z rozsuwanym dachem)
  • Rok budowy: 1992, Stocznia Remontowa Żeglugi Mazurskiej w Giżycku
  • Długość: 24,26 m | Szerokość: 4,90 m | Zanurzenie: 0,82 m
  • Silnik: wysokoprężny, 121 KM
  • Pojemność: 75 pasażerów

m/s NIEGOCIN

  • Typ: HM 300 (pierwotnie holownik)
  • Rok budowy: 1957, Głogowska Stocznia Rzeczna
  • Długość: 22,22 m | Szerokość: 5,44 m | Zanurzenie: 0,68 m
  • Silnik: wysokoprężny, 121 KM
  • Pojemność: 66 pasażerów
  • Kapitan: Jarosław Węgrzyn

m/s MAMRY

  • Typ: HR 150 (pierwotnie holownik)
  • Rok budowy: 1963, Krakowska Stocznia Rzeczna
  • Długość: 21,00 m | Szerokość: 5,20 m | Zanurzenie: 0,72 m
  • Silnik: wysokoprężny, 95 KM
  • Pojemność: 70 pasażerów
  • Kapitan: Michał Karpowicz

m/s KORMORAN

  • Typ: SP 45
  • Rok budowy: 1969, Warszawska Stocznia Rzeczna
  • Długość: 15,10 m | Szerokość: 3,10 m | Zanurzenie: 0,75 m
  • Silnik: wysokoprężny, 75 KM
  • Pojemność: 15 pasażerów
  • Kapitan: Jerzy Urban

Nasza flota – Statki Żeglugi Mazurskiej

Poznaj jednostki, które każdego dnia zabierają pasażerów w niezapomniane rejsy po mazurskich jeziorach. Każdy z naszych statków ma swoją historię i charakter – a nad bezpieczeństwem i komfortem podróży czuwają doświadczeni kapitanowie wraz z załogą.

STATEK BEŁDANY

Typ: SPJD (SJD-190)
Rok budowy: 1965, Tczewska Stocznia Rzeczna
Długość: 33,56 m | Szerokość: 6,10 m | Zanurzenie: 0,95 m
Silnik: wysokoprężny, 195 KM
Pojemność: 140 pasażerów
Kapitan: Zenon Gromysz

STATEK DARGIN

Typ: SP 150
Rok budowy: 1961, Gdańska Stocznia Rzeczna
Długość: 29,00 m | Szerokość: 5,40 m | Zanurzenie: 0,75 m
Silnik: wysokoprężny, 177 KM
Pojemność: 140 pasażerów
W latach 1961–2012 znany jako m/s Odylia
Kapitan: Radosław Szymański

STATEK ROŚ

Typ: SPJD (SJD-190)
Rok budowy: 1965, Gdańska Stocznia Rzeczna
Długość: 33,57 m | Szerokość: 6,08 m | Zanurzenie: 0,88 m
Silnik: wysokoprężny, 190 KM
Pojemność: 140 pasażerów
W latach 1968–2008 pływał jako m/s Wojciech Kętrzyński
Kapitan: Waldemar Szymanek

STATEK ŚNIARDWY

Typ: SPJD (SJD-190)
Rok budowy: 1964, Tczewska Stocznia Rzeczna
Długość: 34,05 m | Szerokość: 6,07 m | Zanurzenie: 0,94 m
Silnik: wysokoprężny, 230 KM
Pojemność: 140 pasażerów
Kapitan: Kamil Lachowicz

STATEK DERKACZ

Typ: SP 45
Rok budowy: 1965, Warszawska Stocznia Rzeczna
Długość: 15,10 m | Szerokość: 3,20 m | Zanurzenie: 0,68 m
Silnik: wysokoprężny, 95 KM
Pojemność: 15 pasażerów

STATEK TAŁTY

Typ: SPJD (SJD-190)
Rok budowy: 1965, Gdańska Stocznia Rzeczna
Długość: 33,60 m | Szerokość: 6,10 m | Zanurzenie: 1,10 m
Silnik: wysokoprężny, 230 KM
Pojemność: 140 pasażerów
Kapitan: Jan Magura

STATEK WIGRY

Typ: SPJD (SJD-190) – pierwszy z serii
Rok budowy: 1964, Tczewska Stocznia Rzeczna
Długość: 33,56 m | Szerokość: 6,08 m | Zanurzenie: 1,01 m
Silnik: wysokoprężny, 190 KM
Pojemność: 140 pasażerów
Kapitan: Zenon Sobczak

STATEK KISAJNO

Typ: PP 60 (pierwotnie zestaw: pchacz + barka pasażerska z rozsuwanym dachem)
Rok budowy: 1992, Stocznia Remontowa Żeglugi Mazurskiej w Giżycku
Długość: 24,26 m | Szerokość: 4,90 m | Zanurzenie: 0,82 m
Silnik: wysokoprężny, 121 KM
W latach 1992–2012 znany jako Łuczany
Pojemność: 75 pasażerów

STATEK NIEGOCIN

Typ: HM 300 (pierwotnie holownik
Rok budowy: 1957, Głogowska Stocznia Rzeczna
Wcześniejsze nazwy: Frombork (1957–1959), Bzura (1959–2006)
Przebudowany na statek pasażerski w latach 2006–2008 w Giżycku
Długość: 22,22 m | Szerokość: 5,44 m | Zanurzenie: 0,68 m
Silnik: wysokoprężny, 121 KM
Pojemność: 66 pasażerów
Kapitan: Jarosław Węgrzyn

STATEK MAMRY

Typ: HR 150 (pierwotnie holownik)
Rok budowy: 1963, Krakowska Stocznia Rzeczna
W służbie jako jednostka robocza do 1990 r., później przebudowany i zakupiony przez Żeglugę Mazurską w 2019 r.
Długość: 21,00 m | Szerokość: 5,20 m | Wysokość: 3,70 m | Zanurzenie: 0,72 m
Silnik: wysokoprężny, 95 KM
Pojemność: 70 pasażerów
Kapitan: Michał Karpowicz

STATEK KOMORAN

Typ: SP 45
Rok budowy: 1969, Warszawska Stocznia Rzeczna
Długość: 15,10 m | Szerokość: 3,10 m | Zanurzenie: 0,75 m
Silnik: wysokoprężny 75KM
Pojemność: 15 pasażerów
Kapitan: Jerzy Urban

Scroll to Top